Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Trädgårdsarbete...



Trädgårdsliv, vin och solsken

Alla är törstiga efter en varm dag som denna...

Mannen och tonårstelningarna placerar sig i biofåtöljerna i Kista och kollar på Eclipse, själv sätter jag mig på vår sköna bänk från Ikea med tidningen Trädgårdsliv. Jag valde bäst.

Life. As. It. Should. Be.

/Marit, nöjd

35 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt Marit:)) Låter som en helt perfekt fredagskväll. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Eclipse, betyder visst solförmörkelse, och att sätta sig i en mörk biosalong en kväll som denna - det blir närmast eclipse i dubbel bemärkelse! Ser ut som du får en skön afton!!!
    Ha en riktigt solig och skön helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag hade också valt trädgårdstidningen och vilstolen!! Ha en bra kväll. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Håller med dig fullständigt! Du har trevligast:-) Väldigt goa glas ser du ut att ha för ett tränat öga.-)

    SvaraRadera
  5. Naturligtvis var ditt val rätt. Har just, efter att ha inmundigat fredagskvällens vindryck, promenerat runt i den ljumma sommarkvällen och kan konstatera att den som låser in sig i en biosalong ikväll missar något mycket speciellt. Eclipse kan man se nån annan gång. Ikväll borde alla vara utomhus (men förmodligen har du haft härlig kvalitetstid även på egen hand).

    SvaraRadera
  6. Vilket lätt val, trädgårdsarbete så klart:)

    SvaraRadera
  7. Helt klart valde du bäst! Ett glas rött i kvällsolen ute....mmmmm... sommaren när den är som bäst! Eclipse såg tonårsdottern i onsdags och i kväll läste hon ut boken på engelska. På svenska har hon läst alla delarna ett flertal gånger.... :-) Och nu plöjer hon dem på engelska.. Vad ska man säga.... :-)

    Ha det sommargott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  8. Det verkar som om solförmörkelsen drabbat fler tonårsdöttrar den här ljuvliga kvällen... Mina båda praktexemplar kröp också in i biomörkret. Och böckerna klämdes på en och samma vecka förra sommaren. Vi har aldrig haft en så lugn semester som då, för de unga damerna ville helst stanna i den lånade stugan och läsa. De gick knappt och badade...
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  9. Twilight, bra för hela familjen helt enkelt :D

    /Marit

    SvaraRadera
  10. Vilket bra val du gjorde, jag hade gjort detsamma.

    SvaraRadera
  11. Hej! Du frågade om min pionbok. Tyvärr så tror jag du inte har någon större glädje av just min pionbok eftersom den är skriven på finska. Jag skriver nu ändå vad den heter ifall du mot all förmodan skulle behärska finska. Rea Peltola och Vesa Koivu är författarna och den heter Pionit. Mitt modersmål är finlandssvenska, men i Finland måste man i dagens läge nästan behärska finska om man skall överleva här. Det ger mig den fördelen att jag även kan dra nytta av finskspråkig facklitteratur. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  12. Japp du valde helt klart bäst fredagsnöje.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  13. Så skönt med litet egentid!!
    Karin

    SvaraRadera
  14. Bra val! Ska göra något liknande nu. Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  15. Hej igen,
    min White wings har inget rött i sig alls...
    :)Karin

    SvaraRadera
  16. Rätt val! ha det bäst i solen!

    SvaraRadera
  17. Kan det egentligen bli bättre ? bara det att jag hellre tar en kall öl, men det är en smaksak :)

    SvaraRadera
  18. Jag hade gjort exakt samma val som dig, och det valet hade varit väldigt lätt att göra. Låter så härligt.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Trädgården hade jag valt//Britt

    SvaraRadera
  20. 19 juli och saknar ett inlägg från Thorins Trädgård. Semestertid verkar härja i trakten! Vila av den vänstra halvan av hjärnkontoret. Bra val.

    SvaraRadera
  21. Hej där!
    Så här några veckor senare får man känslan av att du nu njutit ett bra tag där:-) Härligt!
    HAr gjort om min blogg lite i marginalen, så nu lägger jag in dig i min blogroll, ser att jag ligger redan hos dig. Tack!

    SvaraRadera
  22. Miss Sophie28 juli, 2010

    Underbar bild! Jag vill också hänga på er altan och dricka gott vin och prata kreativa idéer!!! Har massa kreativa idéer att dela med dig och jag har fotat sommarens skörd av vackra blommor och landet fix :D.
    Stora kramar och hälsa tjejerna och Herr Thorin!

    Sofie Thorin

    SvaraRadera
  23. Mmm för vin och trädgårdsliv.
    Annika

    SvaraRadera
  24. Ryktet går om att trädgårdar besöks runt om i landet. Talar rykten sant?

    SvaraRadera
  25. Hej hej!! Fick du liv i vallmo-fröna? Jag märkte att det blivit en mix med hel-röda vallmon i de rosa...hoppas du fick åtminstone några rosa..om inte kan jag skicka en ny leverans åt dig.
    /Nina

    SvaraRadera
  26. Hallå hallå, dricker du fortfarande vin??? Till och med Rolf börjar bli orolig! Väntar och väntar på inlägg från dig!!!
    /Ruben

    SvaraRadera
  27. underbart! livet är till för att njutas.

    SvaraRadera
  28. Du valde garanterat bäst! Det ser helt ljuvligt ut!

    Njut vidare och ha det gott!

    Kram ANKAN

    SvaraRadera
  29. Japp det valet skulle jag med ha gjort. Roligt att hitta in här till dig kommer gärna igen! Önskar dig en fin kväll/Gela Lägger till mig som följare=).

    SvaraRadera
  30. Upp och hoppa – nu har du vilat länge nog!

    /Ruben

    SvaraRadera

  31. I have been tiny bit familiar of this your broadcast provided bright clear concept...
    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Genvägar