Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Midsommarbakelse



Den mulna morgonen till trots bjöd ändå på dessa fantastiskt mulliga pioner. Med tanke på att jag numera blivit lite skeptisk till namnlapparna som bifogas väntar jag in lite besked om vad detta är för sort. Den har vinröda stänk i ytterkanterna och är superfylld. Jag gillar egentligen enkla pioner bäst men jag kan ändå inte låta bli att imponeras av naturens sätt att uttrycka sig.

Nu när jag försöker att bena ut vad jag har i pionväg, hittade jag denna fantastiska pion som åker upp på önskelistan med autobahnfart! White Innocence!

Så istället för att plocka blommor och drömma om drömprinsen inatt, ska jag drömma om pioner. Drömprinsen har jag ju redan hittat :D.

Glada midsommarhälsningar

/Marit

23 kommentarer:

  1. Trevlig och glad midsommar önskar jag dig med :-). Vi har jättehärligt väder och idag är första semester dagen, här skall således njutas!!

    Hälsningar
    nina

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar midsommar och semester darling så ses vi på andra sidan avregleringen... ;-)

    Puss å kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag håller med dig har ju också min drömprins sen över 30 år så någon annan lär jag inte drömma om:)) Ljuvligt vacker pion du visar. Ha en härlig midsommar med din prins/Monne

    SvaraRadera
  5. Pioner är inte för inte kinas nationalblomma (tror jag). Det finns ju hur många som helst som väcker habegäret!! Själv är jag sugen på bland andra 'White Cap'. Trevlig, glad, rolig, god och en helt underbar midsommar!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. En sån där ljuvlig varelse har jag också i min trädgård.. fådd av en gammal man så nån namnlapp finns inte hos mig heller. Önskar dig en härlig midsommar också.. Kram/Moa

    SvaraRadera
  7. Glad midsommar! Kan det vara Festiva Maxima?
    Karin

    SvaraRadera
  8. Vacker...väldigt vacker...gillar de röda stänken.
    Glad midsommar ;)

    SvaraRadera
  9. En sådan där bakelse skulle jag också vilja ha! Pioner är verkligen pampiga ! De röda stänken är riktigt charmiga och tillför en fin detalj i den maffiga blomman.....

    Önskar dig en skön midsommar!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  10. En riktig smarrig bakelse:)
    Ha en skön Midsommar!

    SvaraRadera
  11. Hm, lite för lite stänk för Festiva Maxima och kanske lite för tidig blomning för att vara Nick Shaylor? Härligt, ännu ett vardagsmysterium - kanske återkommer efter en djupdykning i pionminnesbanken.

    Glad midsommar och dröm sött (ser framför oss Marit svävandes på piondröm-moln över de syduppländska nejderna).

    SvaraRadera
  12. Att drömma om pioner låter inte så dumt. Ha en riktigt härlig midsommar. Kram!

    SvaraRadera
  13. Wow, vilken bakelse sen. Men du... ät inte upp dem bara. :)

    Glad midsommar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Vilken pion du har där med det rena fylliga brudvita och lite förbryllande blodstänkta. En sån där blomma jag blir tagen av.
    Maffig är den.

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  15. Urtjusig, fast jag egentligen håller med dig om att de enkla är de vackraste.
    En riktigt härlig midsommar önskar jag dig!
    /Helen

    SvaraRadera
  16. Underbar bakelse.
    Jag önskar dig och din familj en rolig och solig midsommar.

    SvaraRadera
  17. Det måste ju vara en tidig blommande sort eftersom mitt minne är att pioner av den gamla sorten blommar kanske första veckan i juli.

    Den är så fin denna vita. Favorit.

    SvaraRadera
  18. En riktig gräddbakelse. Vackert! Glad midsommar till dig och dina.

    SvaraRadera
  19. Helt underbar, jag förmodar att den inte bara är ätlig, utan läcker också ;-)

    SvaraRadera
  20. Jättefin! Den ser ut som min 'Festiva Maxima' - om jag nu kan lita på namnlappen...
    Har läst i kapp din blogg och ser att du tagit ett steg till med gödslandet och satsat marint. Det finns en liten hälsning till dig på min blogg, i samma tema.
    Kram!
    Ester

    SvaraRadera
  21. svårt att motstå en så läcker bakelse!

    SvaraRadera
  22. Härlig midsommarbakelse! Förstår att 'White Innocence' hamnade på önskelistan, den såg verkligen vacker ut.

    Ha en fin söndagkväll,

    Rebecca

    SvaraRadera

  23. good topic thanks for post for sharing on website ..
    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Genvägar