Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Thorins Trädgård på landet: Klassisk rosträdgård

Många projekt men det är så tacksamt att man kan lämna saker och ting på landet och färdigställa vartefter man får tid eller om säsongen tillåter.

Tack vare vår kära grävare fick jag ros rundeln urgrävt och jag hann fylla på med grus i gångarna i höstas.



Ser nu fram emot att plantera om mina rosor och lavendlar - vill ju ha en buxbomhäck men vet inte om jag orkar vänta på mina sticklingar eller om jag ska investera i små häckplantor - att de ska vara så dyra!!! Priserna gick ju ner lite förra året då det var en sån buxbomshype så man får ju hoppas att kunna göra några klipp...



Längs laduväggen blir det en soffa där man kan sitta i vårsolen... och så småningom kan jag plantera lökar - vårblommor i rundeln till vårfikat. Jag tänkte designa en egen soffa, men jag vill ha en djup soffa som jag kan krypa upp i och läsa en bok och jag har inte hittat någon som passar på marknaden. (dessutom är de superdyra ;0)

/Sofie, rosälskaren

4 kommentarer:

  1. Jag gillar dina svarta, snygg akyltar i rabatten.

    /Marit

    SvaraRadera
  2. Tack tack! De är faktiskt gjorda av såna skiljerstickor man brukar få när man får en leverens av trallvirke. Gillar att använda allt in i det sista. De är också impregnerade så de håller super bra i rabatten. Jag här ändå målat dem med i svart lackfärg för att de ska se snygga ut och målat vit text med tunn pensel.

    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Hmm, kan jag beställa sådana av dig?

    /Marit

    SvaraRadera
  4. coolt :) är de sofies trädgård?

    SvaraRadera

Genvägar