Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Plastpåsar - underskattade växthus

Jag är ivrig och otålig när jag sår fröer. Ofta planterar jag flera olika fröer i samma kruka vilket genererar i att locket eller plasten måste tas bort när några av växterna har växt snabbt och fort.

I februari provade jag följande, jag lade jord i en plastpåse som jag sådde i. Påsen placerades i en kruka och så vattnade jag och knöt ihop den. Regelbundet öppnade jag den och blåste in lite luft.

Eftersom plastpåsen blir ett högre "växthus" kunde jag låta luktärten vara införsluten i en fuktig och varm miljö under en längre tid. Dessutom var det enkelt att plantera om.

/Marit, såddentusiasten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Genvägar