Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

My Cherie!


Veckans skörd

Kajsa - Thorins Trädgård Mångatan: Ni kommer väl ihåg hur vi kämpade med potatislandet i våras. Vi har skördat potatis sedan midsommar men hade totalt glömt bort den här sköna knölen!

Cherie så vacker och god!

Annat mums som vi har satt tänderna i den här veckan är björnbär, tomater och zucchini.

/Kajsa

5 kommentarer:

  1. Frånsett färgen ser din cheri ut som mandelpotatis! Men denna knöl kanske också passar bra till surströmming!! Då har du iallafall inte grävt upp den i onödan! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ser nog mangolden också för visst är det det jag ser i bakgrunden? Det är min favorit.
    Nu äntligen har jag fixat en länk till dig så jag hittar snabbare till dig.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Cherie är en fantastisk potatis! Den vinner helt klart snyggligan, även om den andra kusinen från Frankrike, Amandine, vinner smakligan. Kanonsnygg bild för övrigt.

    SvaraRadera
  4. Vilken god överraskning...och så mycket annat gott ni har;) Själv är jag inte så flitig med att odla ätbart, har mest sånt som äts med ögonen...

    SvaraRadera
  5. En av våra favoriter!
    Karin o Ulf

    SvaraRadera

Genvägar