Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

George Lucas inspiration


Duros och Magnolior

Det är uppenbart att George Lucas inspiration till Star Wars hämtas i den egna eller någon annans trädgård!

Exhibit A: Ovan syns magnoliafrökapsel - nedan, karaktärerna Duros från Star Wars.

/Marit, enväldig domare

22 kommentarer:

  1. Ditt magnoliamonster är nästan söt:)
    Karin

    SvaraRadera
  2. Gud sååå sööööt....inte något monster alls tycker jag ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, till och med Linus, min star wars freak till son, skulle hålla med om detta! Tänk vad naturen kan få till...Ha en skön helg (monsterfri)

    SvaraRadera
  4. Mycket häftig frökapsel från magnolian,
    monsterlik eller?

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar blick för märkligheter du har ;-)
    Jätteträffande!
    Ha´t himla gôrgôtt i helgen
    Nina

    SvaraRadera
  6. Hick! Finns de i Enköping också, durosarna?? Annars är som bekant Tierp en säker trakt om man vill se utomjordingar. /A

    SvaraRadera
  7. Så märkliga fröställningar magnolian har. Ser ut som små tomater som vill komma fram ur en bulle med solrosfrön.Din liknelse med star wars är ju både träffande och humoristisk. Ganska oskyldiga monster hos dig då?!
    Ha nu en underbar och skön helg!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Jag ser likheten//Britt

    SvaraRadera
  9. Fniss...det finns en viss likhet!
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  10. Allt hör samman, frön, blommor, monster. Allt är i betraktarens ögon.

    Vacker bild, den första i alla fall.

    SvaraRadera
  11. Hallå Eva, visst hör allt samman. Jag är helt fascinerad av magnolians fröställning. Överhuvudtaget gillar jag fröställningar punkt. De är oftast lika givande att se som själva blomningen.

    /Marit

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig jämförelse.

    Frågan var om din kommentar var ironisk eller en ren påhejning. För gräsmattan som syntes på bild är ju väldigt liten, men som sagt också bara en liten del av den 1700 kvadratmeter stora trädgården och då är det mesta gräsmatta med mer eller mindre löv att kratta, så ytan jag tog var bara en bit ... så det kan ju ses på två sätt. Jag tog inte illa upp för övrigt.
    N lovade dock att köra över med gräsklipparen då de flesta har fallit, så jobbet blir kanske mindre nästa år. Dessutom har jag lärt mig att inte kratta löv i fingervantar när det är blött ute ... Vi får ser när lusten faller på igen. Först får jag nog rensa bort lite gamla växter så löven kan få göra jobbet där.

    SvaraRadera
  13. Smilade när jag läste ditt inlägg....jag hade star wars i mitt inlägg också :)

    SvaraRadera
  14. Aha, ännu en som sett sin beskärda del av Star Wars. Där finns en hel del att hämta till bloggen :D

    Marit

    SvaraRadera
  15. He he den var kul. Kan ju tala om att herrarna här tyckte att den var häftig...Star Wars freak som de ar

    SvaraRadera
  16. Ok, jag skickade ett mail åt dig!

    SvaraRadera
  17. Hihi.. vilken likhet man förstår ju genast vart de fick sin inspiration ifrån.. *smile*.. Så trevligt att du hittade till mig.. var inte meningen att smita undan så där men nu är ju ordningen återställd.. Ha en skön helg..Moa

    SvaraRadera
  18. Jamen det är ju klockrent. Magnolia Soulangeana "Star Wars", det låter riktigt pampigt!

    SvaraRadera
  19. haha, vilket suveränt namn! Taget!!

    /Marit

    SvaraRadera
  20. så frän den var!

    Ha det bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  21. halloj, tala om att få till en bra bild. Platsar i vilken sci-fi serie som helst! Men dina inlägg kryllar av bra bilder. jodu... nu ska jag öva - hela vintern lång! Självklart ska jag börja snacka "lingonet". Vinterns stora utmaning
    /i

    SvaraRadera

Genvägar