Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Äktenskapstycke - Vallmo & randgräs















I mitt stenparti har jag bland annat ett område med randgräs och den vanliga oranga vallmon, Papaver pseudo-Orientale.

Den sprider sig som ogräs men så länge vi har den stora tomt vi har är inte utrymmet ett problem.

Jag gillar kombinationen och hur fint färgerna gifter sig med varandra. Både randgräset och vallmon är livskraftiga växter och om jag märker att någon av dem tar stryk ska jag rensa undan lite.

Men under tiden njuter jag av bladverket. (Klicka på bilderna för att se dem i större storlek.)

/Marit, vallmofantasten


4 kommentarer:

  1. Tror att du röker lite opium då och då med ditt vallmoberoende... ;o)
    Men randgräset diggade jag! Var kan jag sätta sånt hos mig tycker du?

    SvaraRadera
  2. Absolut, världens bästa utfyllnad som du inte behöver hantera alls. Det enda du gör är att klippa ner gräset en gång, helst på våren.

    Det låter coolt när det blåser i det på vintern.

    /Marit, med opiumodlingen...

    SvaraRadera
  3. Håller med, snygg kombination! Jag har också randgräs, det är jättefint med sprider sig snabbbt så man får hålla lite koll! Skulle gärna ha fler gräs om jag haft plats, de är så snyggt!!!!
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag gillar prydnadsgräs, jag gillar vallmo, jag gillar din blogg!

    SvaraRadera

Genvägar