Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Det här blir veckans utmaning!

Vår uppfart idag den 15 maj.
13 ton gräsmattejord.
Sandblandad. Lätt. Mycket.





Vi byggde vårt hus 2004 och flyttade in december samma år.

Hittills har mycket av vår trädgårdstid och våra resurser lagts ner på att köpa och hantera jord och fyllnadsmassor.
Klicka här för att se hur det såg ut våren 2005.

Fortfarande jobbar vi med jord men numera är det mullig kompost och planteringsjord. Det är lyxigt att kunna hämta en släpkärra med fantastiskt, mullig kompostjord till rabatten vid behov.

300 kronor - en släpkärra näring till rabatten.

/Marit, jordbrukare

3 kommentarer:

  1. ja jösses, det är alltså det vi har framför oss nu ;) Vi köpte hus i november och har precis börjat arbeta med gården....

    SvaraRadera
  2. När jag såg bilden blev jag lite chockad själv. Jag kom inte ihåg att det var så där. Och så har vi fått vänta med allt det som jag tycker är roligt, planera rabatter och rum i trädgården. MEN, i år är det kul!

    /Marit

    SvaraRadera

Genvägar