Thorins TrädgårdKlicka här för att komma till startsidan för Thorins Trädgård Om Thorins Trädgårdar Maila mig Dagens bild Kolla på Sara och Theas foton Från ax till limpa Snygga kombinationer Marits favoriter Klicka här för att komma till startsidan

Vissna blommor - av eller på?

En promenad i Enköpings Drömpark förra våren resulterade i denna bild.

Jag fascineras av vissna blommor, främst vallmo och tulpaner. Vinterns tulpanbuketter står och vissnar hemma hos oss tills det inte finns något kvar förutom blomblad på bordet och bladskaft i vasen. Och under processen fotograferar jag.

/Marit

5 kommentarer:

  1. Jag har hittat ett litet stavfel någonstans på bloggen.
    Om du äter lunch med mig så lovar jag att avslöja var...
    ;o)

    Hälsningar
    Hon som ALLLLDRIG stavar fel. Ever.
    *mohahahaha*

    SvaraRadera
  2. hahaha, din typ! Jag ska lusläsa och luska ut var stavfelet är, men vi kan käka lunch ändå.

    /Marit

    SvaraRadera
  3. Vi håller på att lyfta bort gamla ruttna stockar från gården (som har fungerat som avdelare) och så ska hela tomten schaktas ur och fyllas upp innan vi kan tippa över ny fräsch matjord och fixa till uteplatser, rabatter och sånt. Tur man har bekanta med stooooora maskiner *s*

    SvaraRadera
  4. Verkligen tur!

    Jag ska snart lägga upp en bild som visar vad vi har framför oss som veckans utmaning! 13 ton jord ska skyfflas fram och tillbaka över valda delar på tomten. Jag vill också känna någon med en stor maskin som kan frakta jorden till lämplig plats.

    /Marit

    SvaraRadera
  5. Gillar också vissna tulpaner speciellt mycket!

    SvaraRadera

Genvägar